سفر

عقيده‌ي بسيار دلچسبي مي‌گه كه ما در دنياي ذهني خودمون زندگي مي‌كنيم. بنابراين كرانه‌هاي دنيامون رو افق ذهن‌امون معين مي‌كنه. اما ازون‌جا كه ورودي‌هاي ذهن از عناصر دنياي فيزيكي خارج از ذهن سرچشمه مي‌گيرن افق ذهن رو مي‌شه از طريق تغيير در دنياي فيزيكي هم توسعه داد. اين‌جاست كه ارزش “سفر” مشخص مي‌شه. سفر كرانه‌هاي ذهن رو توسعه مي‌ده و نياز جستجوگرانه‌ي آدمي رو تا مدتي سيراب مي‌كنه. زندگي در سفر آغاز و پاياني داره و محدوده، اما زندگي دنياي ذهن رو براي هميشه دستخوش تغيير مي‌كنه. و اين تغيير هم به واسطه‌ي ديدن چشم‌اندازهاي تازه هست و هم درك كردن فرهنگ‌هاي جديد. همون قدر كه كوه‌هاي آند با كوه‌هاي البرز تفاوت و شباهت دارن، مردمان شيلي هم با مردمان ايران متفاوت و شبيه‌اند. بنابراين دلچسب‌‌ترين نوع سفر اونيه كه كوله بارت رو به خونه‌ي اهالي محل مسافرت ببري نه به هتل و مسافرخونه.

خلاصه اينا رو سر هم بندي كردم كه بگم دلم بدجوري سفر مي‌خواد…

 

5 Responses to “سفر”

  1. حمید Says:

    آخ گفتی! ما هم دلمون لک زده برای یه سفر باحال. در مورد پذیرش و اینا که صحبت میکردیم با آزاده، میگفتم اگه بتونیم اروپا پذیرش بگیریم، دو تا پایه ی ولگردی خفن داریم: محسن.ا و حسین.آ که محسن بلد راه هم هست و میشه باهاش مسافرت با برنامه رفت

    • mohsen Says:

      آره بابا، بيايد اينجا پول در بياريم ديگه بند نمي شيم كه:دي راستي من با اين كه كلا آدم! بي خيالي هستم اما هنوز نمي دونم چرا مي خوام اسمم تو بلاگ نياد:دي خلاصه بي اجازه ات اسم خودم و حسين رو مختصر كردم;)

  2. nazdoone Says:

    گلم اگر می خوای اسمت تو وبلاگ نیاد، برو اسمت رو از زیر عکست هم بردار
    وقتی کامنت می دی عکست هم می یاد دیگه
    رو عکست که کلیک کنی، می ره توی یک صفحه
    Mohsen- Gravatar Profile
    آخر لینک پروفایلت اسلش …… (نام خانوادگی) شما هست

    وااااای بسوزه پدر بیسوادی
    مردم تا توضیحش بدم

    ای بابا
    *************

    و اما سفر

    دوستم این گلاب به روتون ….. در نوشتار انگار اثرات خوبی گذاشته، پست های جدیدت خیلی جالبن

    منم دلم سفر می خواد اساسی

    این سه روز تعطیل همش خونه بودم و پای این نت لعنتی

    اما راستش رو بخوای
    سه شنبه بعدازظهر که از سر کار برمی گشتم، وقتی شلوغی راه ها رو دیدم و اتوبان تهران کرج رو که عمرا ملت تا صبح هم به چالوس نمی رسیدن
    (خودم تو مترو بودم)ـ

    قید مسافرت رو زدم

    راستی اگر ورق برگرده، حاضری بیای ایران وزیر توریسم و جهانگردی بشی؟

    • mohsen Says:

      مرسي كه توضيح دادي اما يه چيزو متوجه نشدم! الان مثلا توي همين كامنت فقط اسم من اومده، عكسي در كار نيست! كجا رو مي گي عكسم هم هست؟ توي بلاگ هاي ديگه كه كامنت مي دم؟ اونجا اشكال نداره:دي البته كلا مي خوام بي خيال اين جريان شم و حساسيتي نداشته باشم. چون اولا ديگه سياسي نمي نويسم، ثانيا اگه بخوان رد كسي رو پيدا كنن مي تونن، چون مطمئننا يه جاهايي كه خودم خبر ندارم رد پا از خودم باقي گذاشتم:دي

      *****************

      آره قبول دارم، واقعا ايران سفر رفتن خيلي سخت تره!

      نه نازدونه جان، من دوست دارم تا آخرش يه كوله بار سبك داشته باشم و دنيا رو بچرخم. خلاصه ايران بهشت هم بشه دوست ندارم وزير شم، خواهش مي كنم اصرار نكنيد:دي

  3. alghof Says:

    خداییش کل اروپا زیر پاته که! کافیه فقط هیچ هایک کنی : ))

Leave a Reply

